Nieuwsbrief maken

Met een e-mail nieuwsbrief kunt u advies, speciale aanbiedingen en nieuwe producten kenbaar maken aan uw klanten. Een interessante nieuwsbrief zorgt ervoor dat u de concurrent voorblijft en dat klanten weten dat u bestaat. Nieuwsbrieven met actuele bruikbare informatie, in plaats van alleen maar reclame, is een gegarandeerde manier tot het verhogen van omzet en resultaat.


 

Waarom nieuwsbrieven versturen?

De meningen zijn verdeeld. Heeft het wel nut om een nieuwsbrief te versturen? Zitten de mensen wel te wachten op mijn nieuwsbrief? Ik zou hier zeker JA op antwoorden, mits u bij iedere nieuwsbrief zorg en aandacht aan uw nieuwsbrief besteedt, waardoor deze aantrekkelijk is en blijft voor de lezer!

 

Een aantal redenen om een nieuwsbrief te versturen zijn:

  • Het is goedkoop.
  • U maakt optimaal gebruik van uw klantenbestand.
  • U kunt informatieve nieuwsbrieven plaatsen en dit is goed voor zoekmachines.
  • Het is een extra service.
  • U kunt snel inspelen op actualiteiten.
  • U vestigt keer op keer de aandacht op uw website / bedrijf / persoon.
  • U kunt meer over uw vak vertellen.
  • U kunt er een cyclus van maken, waarin u bijvoorbeeld 10 lessen gratis aanbiedt.
  • U verhoogt uw naamsbekendheid.

 

Herkenbaarheid nieuwsbrieven

Natuurlijk verstuurt u graag e-mails die er visueel goed uitzien. Daar ben ik goed in, maar zelfs ik zeg dat het niet alleen gaat om een mooi plaatje. Veel e-mailmarketeers kiezen voor het design van hun nieuwsbrief de huisstijl van hun website. Dat doen ze niet zomaar, hiermee creëer je je herkenbaarheid en vergroot je ook het vertrouwen van klanten die het merk daardoor direct herkennen. Het beste e-mail ontwerp is het design dat volledig is gericht op de ontvanger van de nieuwsbrief. Door erop te anticiperen hoe ontvangers zullen reageren op de verschillende onderdelen, kun je hen steeds een stapje voor blijven door hen aan te bieden wat zij graag willen ontvangen. En wanneer u mailings verzendt die klanten graag ontvangen, is de kans veel groter dat zij zich herkennen in uw campagne en als een ambassadeur voor het merk optreden.

 

Mailchimp

De e-marketingtool MailChimp kan ingezet worden om op een eenvoudige manier een groot deel van uw doelgroep van relevante content te voorzien. MailChimp is een online dienst die zich volledig richt op het opmaken en versturen van nieuwsbrieven voor haar gebruikers.
Met de gratis account van MailChimp kunt u een mailinglist maken van 2000 ontvangers en kunt u per maand 12000 mails versturen. Meer dan genoeg voor het gemiddelde MKB bedrijf. Er kan een koppeling gemaakt worden tussen uw website en MailChimp. Gebruikers schrijven zich in via uw website en worden automatisch toegevoegd aan de MailChimp mailinglist van uw keuze.

 

Laten we dus in het hoofd van klanten kruipen en inventariseren hoe u het design van uw mailings kunt optimaliseren. Maak een afspraak en we kunnen samen kijken wat de mogelijkheden zijn voor uw bedrijf.

Afspraak

Bekijk de portfolio

 

Stel uw vraag

Hebt u vragen of wilt u een offerte, schroom niet en neem contact op via onderstaande button.

Neem contact op